Yenilenen Hyundai KONA’nın teknik detayları belli oldu
hyundaiMotor Company, yılın ilk yarısında piyasaya süreceği KONA modelinin teknik özelliklerini ve detaylarını paylaştı.
Önümüzdeki aylarda Avrupa prömiyerini yapacak olan otomobil, tamamen elektrikli (EV), hibrit elektrikli (HEV) ve içten yanmalı motor (ICE) dahil olmak üzere birden fazla aktarma organına sahip.
Premium hissini artırarak üst sınıf bir otomobil izlenimi veren Hyundai KONA, fütüristik tasarımıyla dikkat çekerken aynı zamanda markanın elektrifikasyon stratejisini de en iyi şekilde yansıtıyor. Köpekbalığı burnunu andıran ön ve arka aydınlatma sistemi ve keskin ve yumuşak çizgilerin kombinasyonu önden başlayıp bagaj kapağına kadar devam ediyor. Hyundai’nin EV varyantı da Yatay Pikselleştirilmiş Pürüzsüz Lambalar “Pixelated Seamless Horizon” ile farklılaşıyor ve bu ikonik tasarım ilk kez KONA modelinde kullanılıyor.
KONA’nın sportif SUV karakteri ise entegre ön ve arka farlara sahip çamurluk kemerleri, dinamik orantılara sahip yan paneller ve A sütunundan arka spoylere kadar uzanan karakteristik krom çıta ile vücut buluyor. Özel olarak tasarlanmış çok kollu 19 inç jant tasarımı da KONA modeli için bir ilk sayılıyor.
Benzinli ve Hibrit seçenekleri, elektrikli modelin birçok farklı tasarım özelliğini sunuyor. Ön tampondaki radyatör ızgarası üç boyutlu bir tasarım sunuyor ve yeterince dikkat çekiyor. Fuel-oil ve Hibrit seçenekleri de daha fazla tasarım vurgusu için siyah çamurluk yastıklarıyla öne çıkıyor.
KONA Hybrid, üst ve alt aktif hava kanatçıklarını (AAF) kullanır ve fuel oil versiyonundan daha iyi bir sürtünme katsayısı sunar. Harici aktif hava kanadı ise her iki motor seçeneğinin aerodinamik performansını geliştirirken, aynı anda tamamen elektrikli bir otomobil hissi sunuyor.
Performanstan ilham alan N Line donanım seçeneği ise kanat şeklindeki tamponu, çift susturucusu ve sportif görüntüsünü vurgulayan gümüş renkli yan etekleriyle daha agresif bir duruş sergiliyor. Bu donanımdaki ek seçenekler arasında siyah tavan ve ortada 19 inç N Line özel alaşım jant tasarımı yer alıyor. İçeride N Line için özel olarak sunulan metal pedallar ve N logolu vites kolu yer alıyor.
Yeni KONA, daha fazla yolcu konforu ve rahat yükleme için daha geniş ve daha kenarlı bir iç alan sunar. Ayrıca KONA, bir önceki nesle göre 60 mm daha uzun dingil mesafesi, 77 mm daha uzun diz boyu ve ikinci sıra koltuklarda 11 mm daha yüksek baş mesafesi ile sınıfının en akıcı yaşam alanını sunuyor. Sınıfının en büyüğü olan ikinci sıradaki omuz mesafesi ise 1.402 mm. KONA’nın sadece 85 mm kalınlığındaki ince ve sağlam koltukları, ikinci sıradaki yolcular için de daha fazla yaşam alanı sağlıyor.
Tüm bu yeniliklerin yanı sıra direksiyon arkasında yer alan kolon tipi elektrikli vites kolu, bardaklıklar ve büyük çantalar için saklama alanları, sade bir konsol yapısı için daha fazla alan sağlıyor. Tamamen katlanabilir ikinci sıra koltuk ve arka bölmenin toplam hacmi 723 litreye ulaşıyor (SAE’ye göre), geliştirilmiş yükleme kolaylığıyla en yüksek düzeyde müşteri gereksinimlerini karşılıyor. Hyundai KONA’daki 12,3 inç entegre çift ekran, rahat kullanımı desteklerken uzun mesafeli sürüşten sonra yorgunluğu gidermeye yardımcı olmak için vücut basıncı dağılımı için ergonomik olarak optimize edilmiştir.
daha fazla konfor
Yeni nesil KONA’nın bakım ve sistem güncellemeleri, Over-the-Air (OTA) yazılım teknolojisi sayesinde elektronik olarak gerçekleştiriliyor. Ortam ışığı, periyodik bakım ve yeni özellikler de OTA güncellemeleri ile desteklenmektedir. Özelleştirilebilir akıllı elektrikli bagaj kapağı, müşteriler için ek kolaylık sunar. Sürücüler bagaj kapağının açılma yüksekliğini ve yüzünü bilgi-eğlence sistemi ekranından ayarlayabilir.
Kullanıcılar ayrıca bagaj kapağının tercih edilen yüksekliğini kapatma düğmesine üç saniye basarak ayarlayabilir. KONA’nın entegre hafıza sistemi, koltuk konum ayarlamaları için de kullanılıyor. Kablosuz şarj sistemi de dahil olmak üzere çoklu şarj temas noktaları da sürüş sırasında daha konforlu deneyimler sunar. Elektronik kontrol teknolojisinin bir modülü olarak akıllı telefonlarda veya akıllı saatlerde yakın alan iletişimi (NFC) kullanılmaktadır. Böylece Yeni KONA, yüksek düzeyde güvenlik sağlayan Digital Key 2 Touch aracılığıyla bir telefonla uzaktan kilitlenebilir, kilidi açılabilir veya çalıştırılabilir.
Daha güvenli sürüş
Yeni KONA, Önden Çarpışmadan Kaçınma Asistanı (FCA), Şeritte Kalma Asistanı (LKA), Kör Nokta Çarpışmadan Kaçınma Asistanı (BCA), İnançlı Çıkış Uyarısı (SEW) gibi çeşitli gelişmiş sürücü destek sistemleriyle (ADAS) donatıldı. Akıllı Hız Sınırı Yardımı (ISLA), Sürücü Dikkat Uyarısı (DAW) ve Kör Nokta Görüş Monitörü (BVM) ve Uzun Far Yardımı (HBA), KONA’nın gelişmiş güvenlik ekipmanlarından bazılarıdır. Ayrıca Akıllı Hız Sabitleyici (SCC), Navigasyon Tabanlı Akıllı Hız Sabitleyici (NSCC), Şeritte Kalma Yardımı (LFA) ve Otoyol Sürüş Asistanı (HDA) gibi çeşitli sürüş konforu fonksiyonları ile güvenlik en üst seviyelere taşınıyor. Çevre Görüş Monitörü (SVM), Arka Çapraz Trafik Çarpışma İkaz Yardımı (RCCA) ve İleri/Yan/Geri Park Menzil Uyarısı (PDW) dahil olmak üzere, güvenli park etme eylemi için çeşitli gelişmiş teknolojiler sunulmaktadır. Park Çarpışma Önleme Yardımı (PCA) ve Uzaktan Akıllı Park Yardımı (RSPA) da sürücülere çok yardımcı olur. KONA’da tüm bu özellikler pazarların ve ülkelerin satış stratejilerine göre farklılık gösterirken, genel olarak satışa sunulduğu tüm pazarlarda güvenlik birinci hedef olarak tutulmaktadır.
Hyundai, 1.6T-GDi motor seçeneği ile Avrupa pazarında öne çıkacak. Henüz net olarak duyurulmamış olsa da 1.6T-GDi benzinli turbo motorun gücünün tahminen 198 beygir güç ve 265 Nm kadar tork üretmesi bekleniyor. KONA Hybrid ise 141 hp 1.6-L GDi motorla gelecek ve 265 Nm’ye kadar tork sunması bekleniyor.
Hyundai, KONA’nın tüm teknik özelliklerini mart ayında açıklayacak. Türkiye’de satışa sunulacak yeni KONA, B-SUV segmentinde yeni rekorlar kırmaya çalışacak.
>