Haber

TAKSİ ŞOFÖRÜNÜN FARLARI AKILLI DEĞİL

UKOME’de 26 Ocak 2023 tarihinde taksilerde Akıllı Zirve Lambası sistemine geçilmesine karar verildi ve ‘Boş-Dolu-Ayrılmış-SOS’ yazılı yeni tepe lambaları zorunlu hale geldi. Kararın üzerinden aylar geçmesine rağmen İstanbul’da taksi sayısı çok az. Denetimlerin yapıldığını belirten İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan, “31 Mayıs’tan itibaren akıllı fenerler zorunlu. Taksiler bir an önce bu sistemlere geçmelidir.” Cihan, taksicilerden gelen şikayet sayısının da bir önceki yıla göre arttığını belirterek, “2022 yılına oransal olarak bakıldığında yol ve yolcu tercihi şikayet sayısı bu yıl bize çok daha fazla geldi. Geçen yıl yüzde 47 iken, bu yıl yüzde 59’a yükseldi.”

UKOME’de 26 Ocak 2023’te alınan kararla taksilerde ‘Akıllı Tepe Işığı’ sistemine geçildi ve zirve lambaları led ekranlarla aydınlatılarak “Boş-Dolu-Ayrıldı-SOS” bilgisini zirve lambasına yansıtacak. aracın üstü zorunlu hale geldi. iTaxi ile entegre olacağı ve sürücülerin manuel olarak müdahale edemediği belirtilen sisteme geçiş için taksilere yaklaşık 5 aylık bir süre verildi. Kararın üzerinden 8 ay geçmesine rağmen taksilerin büyük bölümünün bu sisteme geçmediği görüldü. İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan, Mayıs ayının prestijiyle birlikte sistemin olmazsa olmaz hale geldiğini belirtti. Cihan, taksilerle ilgili yapılan kontroller ve şikayetlerle ilgili son bilgileri de açıkladı.

“AĞUSTOS AYINDA 45 BİNİN ÜZERİNDE ŞİKAYET YOL SEÇİMİ VE YOLCU ŞİKAYETLERİ BİRİNCİ SIRAYA GİRDİ”

Cihan, “Öncelikle bir toplu ulaşım kontrol merkezimiz var. Burada 7 gün 24 saat taksilerimizi izliyoruz. Bu merkezde hem içeride hem de içeride olmak üzere yaklaşık 50 bin kamerayla taksilerimizi izliyor ve takip ediyoruz.” toplu taşıma araçları yani taksilerin içinde yedi yirmi dört saat bu noktada istanbulda sabit kameralarımız var bunun dışında gezici ekiplerimiz var gezici gezici ekip dediğimiz 15 aracımız var sahada ve önemli noktalarda 85 kişilik kadromuz ile sahada da denetimler yapmaktayız.Tabii ki bu denetimleri tek başımıza yapmıyoruz bu denetimleri asla tek başımıza yapmıyoruz.Bunu diğer kolluk kuvvetleri ile istişare içinde birlikte yapıyoruz. ve onlarla birlikte sahaya çıkarak.Çünkü İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin bazı konularda tek başına yetkisi yok.2022’de 80 binden fazla şikayet aldık, 153 Tahlil Masamız.Bu yıl şu anda Ağustos ayındayız.Orada 45 binden fazla yeniden şikayet var ve yıl sonuna kadar 80 bini geçmesi muhtemel. Oranlara baktığımızda en çok nelerden şikayet ediliyor? yol ve yolcu seçimi şikayetleri yine ilk sırada. Bir de trafik kuralı ihlali var, yolcuya kaba davranmak var. Pahalı olması, yolcuyu uzak yoldan götürmesi emredilen şikayetler var. 2022 yılı ile oransal olarak karşılaştırdığımızda bu yıl çok daha fazla yol ve yolcu seçimi şikayeti aldık. Geçen yıl yüzde 47 iken bu yıl yüzde 59’a çıktı. Ancak yolcuya kaba davranmak, fahiş fiyat almak gibi şikayetlerde azalma olduğu görülüyor. Bunun aslında bizim yaptırımlarımız sonucunda ortaya çıkan bir durum olduğunu düşünüyoruz. Çünkü artık vatandaşlar telefonuyla kaydedip bize gönderebiliyor ve biz de hızla o sürücüye yaptırımlarımızı uyguluyoruz ve sosyal medyamızda yayınlıyoruz. Bundan dolayı burada bir farkındalık oluştu ve bu davranışlar bir nebze olsun azalmaya başladı” dedi.

“90 BİN KONTROL YAPILDI 37 BİN 500 YAPTIRIM UYGULANDI”

Cihan, “Bu yıl ağustos ayına kadar yaklaşık 90 bin kontrol gerçekleştirdik” dedi. Süresiz ya da geçici olarak ya da bir araba bağlama konusunda yaptık. Genel Sekreter Yardımcımız Sayın Buğra Gökçe’nin açıklamasından sonra aslında Taksiciler Esnaf Odası’ndan bir açıklama geldi. Pazartesi günü taksi fiyatlarını kabul edecekleri ve düzenleme yapacakları bir açıklamaydı. Bu olmasaydı, örneğin bir temas kapatma eylemi olsaydı ve bu sürekli olsaydı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin mutlaka bazı yasal yetkileri vardır ve bunları kullanma konusunda bir çalışma hazırladık. bir esnafımız bu ulaşımın sürekliliğini sağlamak zorunda, çalışmaya devam etmek zorunda. Bu keyfi bir durum değildir. Vatandaşın ulaşım hakkının hukukla korunan, hukuken korunan bir düzenlemesidir” dedi.

“ÜST LAMBA 31 MAYIS İTİBARİYLE ZORUNLU”

Akıllı tepe lambası sistemiyle ilgili konuşan İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan, “Geçmedi diye bir şey yok aslında 31 Mayıs prestijiyle bunun için verilen süre de doldu. Bu nedenle yaptırım uyguluyoruz. Bu kontrollerde bu sistemi kullanmayan taksicilerimize ‘Biz sahada gördüğümüzde buraya davet ediyoruz’ gibi yaptırımlar uyguluyoruz.Bugüne kadar yaklaşık 3 bin aracı buraya davet ettik.Bunu tespit edip uyguluyoruz. gerekli yaptırımlar var.Bildiğiniz gibi 1.800 minibüsün taksiye çevrilmesiyle 8+1 aracımız var ve bu sistemi ilk olarak bu araçlarda bu pik lambası sistemini başlattık.Bu pik lambasını yapan firmalar yavaş yavaş gelişmeye başladılar. kendileri. Şu anda beş altı firma bu hizmeti veriyor. Taksicilerimiz gidip rastgele bir numara seçip ona geçiş yapabiliyor. Tüm dönüşüm şimdi tamamlanmadı. Birkaç ay içinde tamamlanacak. Onunla birlikte bu anlamda sadece zirve lambası değil, aynı zamanda çevreleme bariyeri, megafon, arkadaki tablet uygulaması gibi uygulamaları da takip ve kontrol ediyor olacağız. Geçti ama bunu denetim yaparak yapabiliriz. Bundan dolayı bu kontroller ile birlikte ve firmaların buna ayak uydurma çabaları ile birlikte tamamlanacaktır. Bununla ilgili bir süre uzatımı almadık veya kendilerine yani taksicilerimize bir süre uzatma vermedik. Bu nedenle bu taksilerin hızlı bir şekilde bu sistemlere geçmesi gerekiyor. 31 Mayıs’tan itibaren akıllı tepe lambaları zorunlu. Bu sisteme geçildi.”

“İTAKSİ KONTROL UYGULAMASI OLARAK ÇOK GÜZEL BİR ŞEKİLDE ÇALIŞIYOR”

Cihan, “İtaksi aslında artık bir denetim uygulaması. 2018’den beri alınan bir meclis kararıyla yani bir önceki dönemden başlayan bir meclis kararıyla birlikte sistemleştiriyoruz, artık bir seyahat uygulaması değil. Artık taksimiz. şoförler ayırmakta biraz zorlanıyorlar taksi çağırma uygulaması var istanbulda dünyada en çok kullanılan sistemler var taksiciler odasının da taksi uygulaması var mesela o yüzden ruhsatlandırıyoruz. Bunları yasallaştırıyoruz. Bu meclis kararıyla oluşan bir şey. Biz bu sistem üzerinde bir kontrol mekanizması olarak hareket ediyoruz. Şimdi iTaksi’yi kurduk. iTaksi artık bir seyahat uygulaması değil, yolcu çağırma uygulaması değil. Artık yok ama artık tam bir kontrol uygulaması olarak çalışıyor” dedi.

“TAKSİMETREMİ AÇTIĞIMDA ZİRVE IŞIĞINI SÖNDÜRÜYORUM”

Taksicilerin büyük çoğunluğunun sisteme geçiş yapmadığı görülürken, bazı taksiciler araçlarında iTaksi’nin çalışmadığını iddia etti. Taksici Nuri Kaplan, “Yeni arabalarda bu sistem var, birkaç kişi gördüm. Eski arabalar yenilenmeyi bekledikleri için değişmiyor, bu sisteme geçmiyorlar.” Taksici Bekir Acar, “Şimdi bana o zirve lambasını değiştirtecek, parayı benden alacak. Bunun bana bir faydası yok. Arabada yolcu varken bile elimi kaldırmamı istiyorlar. boş.Bunlar hiç test değil.Boş veya dolu yazanlar da var..iTaxi’yi neden kapattılar?’Taksimetremi açtığımda tavan lambası sönüyor.Taksimetreye ihtiyacım var’ dedi. ‘ Taksici Bülent Dağlı, “Millet zammı duydu, kimse taksiye binmiyor. 1 ila 15 saat çalışırsanız, hiçbir şey kalmaz. iTaxi tüm taksilerde bozuk. Çalışıyor, bildirim yok. Mecburiyetten yaptılar. 3-4 ay çalıştı, sonra çalışmadı.”

‘HASTAMIZ AMBULANSLA EVİNE GİDİYOR, TAKSİ BEKLİYORUZ’

Bu sırada Fatih’te hastane önünde bekleyen Özgül Şengün, “Taksi bekliyorum, bulamıyorum. Çok sıkıntı yaşıyoruz. Kurtaramadı diyorlar.” Akaryakıt zammı var diyorlar kısa mola vermiyorlar açık açık uzun yolcu aradıklarını söylüyorlar taksi perişanlığını 19-20 gündür yaşıyoruz sabahtan beri değil hep gelip geliyoruz hastaneye gidiyoruz gördüğünüz gibi şahit oldunuz bekliyoruz bekliyoruz ama bulamıyoruz duraklarda taksi yok sokağa çıkıyoruz mesela sabah yola çıktım binmek için 10-15 dakika bekledim yalvardım gittim hastamı aldım geldim boşta geçiyorlar el kaldırıyorum durmuyorlar. İşimiz bitti, dönüş yolundayız. Hastamız ambulansla evine gidiyor, kapıda bizi bekleyecek. Taksi arıyoruz ama bulamıyoruz” dedi.

‘Kimi benim yerim başka diyor, kimi yakın diye almıyor’

Kanser hastası Meryem Akkoyun, “Hastaneden çıktım, yarım saattir taksi bekliyorum. Hastaneye her geldiğimde bu sorunu yaşıyorum. Mide kanseriyim, ayakta durmanın çaresi yok.” Durmuyorlar, taksiye binmiyorlar. Kimi yerim başka diyor, kimi yakın diyor, bilmiyorum, bilmiyorlar. Bir saattir bekliyorum, dayanamıyorum. Dikişlerim var, şu an çok zor durumdayım” dedi. Tekerlekli sandalyede taksi bekleyen Selacettin Kartal, “Taksi bulamıyoruz, gelirse bineriz. Parayı az buluyorlar. 70 lira aldılar ve hala az buluyorlar. Gideceğim yer uzak, yakın değil. Sultançiftliği’ne gideceğiz ama almıyorlar. Mide kanamam oldu, bekliyoruz.”

ardanucajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbulescort.io
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort